כחברי בורסת היהלומים אנו מחויבים לנהלי וכללי הבורסה ולאתיקה מקצועית של הבורסה ליהלומים בישראל שהינה חלק מהפדרציה העולמית של בורסות היהלומים.

קנייה מחברה שחבריה חברים בבורסה ליהלומים מהווה נדבך נוסף ומשמעותי בעת רכישת תכשיט עם יהלומים ואבני חן.

בורסת היהלומים הישראלית

בורסת היהלומים הישראלית היא חברה פרטית, בעלת אופי ציבורי, אשר מאגדת גורמים רבים העוסקים בענף היהלומים בישראל, לרבות יבואנים, יצואנים, מתווכים, סוחרים, בוקעים, מנקדים, ממיינים, מנסרים, מלטשים ומעבדים.

בורסת היהלומים הישראלית היא מרכז סחר היהלומים הגולמיים הגדול והחשוב בעולם. ענף היהלומים מהווה כרבע מהייצוא של הייצור התעשייתי במדינת ישראל.

הבורסה היא אחת מהחברות בפדרציה העולמית של בורסות היהלומים. היא ממוקמת במתחם הבורסה אשר בעיר רמת גן.

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים היא התאחדות שמקום מושבה באנטוורפן שבבלגיה וחברות בה 30 בורסות מסחר בהן גם בורסת היהלומים הישראלית.

ההתאחדות הוקמה ב 1947 באנטוורפן, כדי לספק לבורסות היהלומים, מקום מסחר משותף, ליהלומים ואבני חן, תוך שימוש בכללי מסחר מקובלים.

חברות הבורסה, מהוות מקום מסחר סיטונאי להחלפת יהלומים, ולמסחר ביהלומים גולם ומלוטש.

ההתאחדות מורכבת מבורסות יהלומים עצמאיות, הממוקמת בערים מרכזיות בעולם ובהן רמת גן, מומבאי, יוהנסבורג, לונדון וניו יורק. מטרת הבורסה היא הגנה על האינטרסים של הבורסות המסונפות לה וחבריה הפרטיים, קידום הסחר העולמי, ועידוד הקמת בורסות נוספות.

מדוע כדאי לרכוש יהלומים ישירות מחבר בורסה

אתיקה מקצועית ואמינות - חבר בורסה מחויב לשמור על סטנדרט דירוג ושקיפות בקשר ליהלום או אבן החן אותה הוא מוכר ויספק מידע אודות מקור היהלום, האם היהלום טבעי, האם עבר טיפול כגון טיפול לשיפור הצבע או טיפול לשיפור הניקיון.

ידע מקצועי - חבר בורסה לרוב בעל מומחיות ביהלומים ואבני חן וביכולתו לספק מידע והסברים חיוניים לביצוע רכישה נכונה של יהלומים ואבני חן.

מבחר גדול של סחורה - לחברה בבורסה ליהלומים יהיה בדרך כלל מבחר גדול של יהלומים ואבני חן.

הכי קרוב למקור – חברי בורסה לרוב קרובים יותר למקור היהלומים ולכן רכישה מחבר בבורסה ליהלומים תהיה במחיר טוב יותר.